Популярною моделлю навчання дитини майже з народження є навчання запитаннями: «Це який колір ?», «Порахуй, скільки яблучок намальовано?»; «Кого більше – зайчиків чи білочок?»; «Де живуть риби?» і т.д. Помилка дитини у цьому випадку, як правило, супроводжується незадоволенням дорослого і дальшим повторенням запитання, поки дитина не вгадає правильну відповідь . І так день за днем, постійний, так званий, екзамен.
Дитина при цьому відчуває напруженість , збентеження і бажання чим швидше це закінчити і більше не попадати в таку ситуацію. Для дитини такий вид навчання, та ще й з близькими людьми, може привести до підвищення тривоги, стресу, недовіри до дорослого.
Чим же можна замінити такий вид навчання? Навчання грою! Гра – це місце комфорту для дитини, поле налагодження контакту дитини і дорослого. Зрозуміти і допомогти навчитися дитині найкраще можна на її території. А територія дитини – це гра.
Задаючи запитання дитині – ми хочемо взнати, чи засвоїла дитина матеріал: кольори, форми, рахунок і т.д.
Вчимо кольори. Замість запитання, чи інструкції «назви колір», можна створити ситуацію, у якій ми зможемо побачити успіх чи помилку дитини в процесі навчання. Наприклад, розсадили іграшки (тваринок) за стіл, розказали хто який колір любить і запропонували роздати посуду їхніх любимих кольорів. При цьому, блюдця розставимо самі, а решту посуду дитина. Так можна і навчити, і зробити висновки, чи зрозуміла дитина принцип розподілу за кольорами. Робимо намисто – «Дай червону намистину», «Дай синю»; надуваємо кольорові кульки і т.д.
Вивчаємо розмір: приміряємо одежки на ляльок – найбільшій одягаєм найбільшу сукню. Так само і з машинками: ця маленька – «Хто хоче їхати?», «А хто в ній може поміститися?» , «Великі поїдуть великим автобусом». Дитина сортує, тренує окомір, підбираючи іграшки до машинок.
Вчимо рахувати: приїхав поїзд і всі тваринки запрошуються покататися. В кожний вагончик може сісти по три тваринки, – дитина рахує тварин і садить їх у вагон.
Ситуацій для гри можна придумати безліч. Тут природній шлях передачі інформації; дуже важливий і зв’язок і близький дорослий в спільній грі. І це, звичайно, об’єднує.
І якщо в дитини є труднощі в навчанні якогось із навиків – навчання з допомогою такого інструменту, як гра, принесе найкращий результат.