Легенда про барвінок: цікаве про українські символи
28.07.2020
Казкотерапія: виховання дітей казкою
03.08.2020

Чому контакт з собаками важливий для повноцінного розвитку дитини?

“- Якщо я й справді коштую сто тисяч мільйонів, то чи не можна мені отримати хоч трішки готівкою, щоб я міг купити малесеньке цуценятко?” (цитата Малюка з мультика “Малюк і Карлсон).

Бажання мати песеня висловлює практично кожна дитина. Що це – дитяча примха? Чи, можливо, вустами дитини говорить Істина, тобто інтуїція. Адже зв’язок людини і собаки на думку лауреата Нобелівськоії премії Конрада Лоренца, знаного австрійського біолога, еволюціоніста і психолога триває не менше 5 тис. років.

Про позитивний вплив цієї домашньої тварини на дитину відомо давно, а нещодавно вчені та дослідники почали шукати цьому наукове підґрунтя.

Ось що пишуть науковці: регулярний контакт дитини і собаки впливає на фізичне здоров’я дитини. Численні дослідження останніх років показують, що регулярний контакт дітей і собак є потужним профілактичним заходом проти простудних захворювань і захворювань серцево-судинної системи.

Ексміністерка охорони здоров’я України Уляна Супрун стверджує, що ранній контакт з деякими бактеріями, які переносять собаки, має захисний ефект, формуючи імунні реакції дітей, зміцнюючи та тренуючи їх.

Нещодавно на лапах собак дослідники знайшли бактерію, яка впливає на розвиток кишкової мікрофлори дітей.

Також підтверджено, що контакт з собакою є профілактикою алергії та астми в дитячому віці.

А ось які дані досліджень є у Фінляндії: педіатр Єйя Бергіос з Університецькоі лікарні міста Куопіо пише, що регулярний контакт дитини з собакою на 44% зменшує ризик інфекції вуха та на 29% менше необхідність у лікуванні дитини антибіотиками.

Незмінним є і той факт, що в слині собак міститься лізоцим – антимікробна речовина широкого спектру дії.

Собаки важливі для психічного здоров’я дитини. Вони є потужними антидепресантами. При контакті з собакою у дітей зменшується напруга, дратівливість, тим самим покращується психічне здоров’я. А це попереджує розвиток потенційних проблем в підлітковому і старшому віці.

Дослідники та науковці переконують, що взаємодія з дружньою собакою знижує рівень кортизолу, через виділення окситоцину, що зменшує загалом фізіологічні реакції на стрес. При контакті з собакою дитина переживає багато позитивних емоцій: радість, захоплення, відчуття щастя. Що є надзвичайно важливим для психічного розвитку.

‍Соціальний розвиток дитини:

Собаки відіграють важливу роль в соціальній адаптації дітей. Навіть сором’язливі і замкнуті діти в присутності собак починають комунікувати між собою. За даними дослідників Університету Західної Австрії та дитячого інституту Tele thon, в дітей, які контактують з собаками, вірогідність виникнення загальних проблем з емоціями і соціальною взаємодією на 23 % нижче ніж у дітей, які з собаками не контактують. Також такі діти на 30% менше ймовірності братимуть участь в антисоціальному поводженні та на 40% менше будуть мати проблеми зі спілкуванням з іншими дітьми, а на 34 % більше будуть схильні до обачної поведінки.

Інтелектуальний розвиток дитини.

Собачка – це джерело знань про природу. Спілкуючись, діти спостерігають за поведінкою тварин, за реакцією на погладжування, на різні команди. Собаки мають велике значення на розвиток сенсорики дитини. Через органи чуття дитина сприймає об’єкти і величини, вчиться їх називати правильно (величини, колір, запах, фактура шерсті, розташування і т. д.)

Спілкування з собаками розвиває і логічне мислення. Дитина вчиться бачити зв’язки. Наприклад: собака активно маше хвостом – це означає радість і т. д. Формується спостережливість, фантазія, зосередженість.

При регулярному спілкуванні в дитини розвивається почуття прекрасного. А дбайливе ставлення до собак проєцирується на весь тваринний світ в цілому.

До речі, в Японії собаки давно включені в освітній процес, а також у Польщі, Литві та країнах Західної Європи, Америки і Канади.

На останок хочу сказати, що це зовсім не означає, що всі зобов’язані заводити собаку. Це дуже відповідальний і виважений крок. Але варто знайти можливість, щоб дитина спілкувалася з безпечними собачками на регулярній основі.️

     Учитель трудового навчання Ірина Солан-Осьмак,

партнер соціальної ініціативи “Happy animals Тернопіль” (ГО “Тернопільска Просвіта”)