Як цікаво провести час з дитиною вдома?
29.08.2022
Чому дитина не хоче йти до лікаря?
01.09.2022

Що таке графомортні навички і навіщо їх розвивати?

Період розвитку графомоторних навичок починається в ранньому дитинстві, і від того, наскільки рано він почнеться і наскільки інтенсивно буде протікати, залежить дуже багато.
🎲 Над розвитком графомоторних навичок працюють, по суті, будь-які ігри, де задіяні контрольовані рухи кисті і пальців. Зараз існує безліч так званих розвиваючих іграшок, які передбачають точність руху🧩. Дуже корисні також ліплення, плетіння, дрібні конструктори, мозаїка.
🤹‍♀️ Однак, гра і перераховані заняття – це лише фон і грунт для розвитку власне графомоторних навичок.
☝️Для початку облаштуйте робоче місце.
🪑Стіл і стілець повинні бути правильного розміру, відповідати віковим параметрам вашої дитини. Ноги повинні торкатися підлоги всією стопою, а передпліччя – комфортно розташовуватися на стільниці (приблизно до ліктя).
🤏 У педагогіці існує поняття «зона найближчого розвитку» – це та область розвитку дитини, яка реально досяжна найближчим часом, але заради якої дитина має прикладати зусилля. Тому, краще рухатись маленькими кроками.
👨‍👧 Коли ви вчите дитину чогось нового, обов’язково показуйте наочно як це робиться, повторюючи ваші рухи знову і знову, а також, якщо необхідно, надавайте певну фізичну допомогу, щоб дитина змогла відчути як правильно виконується той чи інший рух.
✍️Починайте з найпростішого. Покажіть дитині, як з’єднати дві крапочки лінією. Розташовуйте їх так, щоб лінія, яка утворюється, була то горизонтальною, то вертикальною, то діагональною. Пізніше, з’єднуючи крапки лініями можна малювати фігури і узори. Наступним завданням буде обведення. По вказівних лініях дитина проводить ручкою і відтворює зображення. Ускладнюючи завдання, ви дійдете до букв і складних узорів.
👨‍🎨 Наступний етап – штрихування. Вміння наносити лінії в одному напрямку, обмежені певною областю та прилеглі одні до одних, навчать дитину розфарбовувати і підготують до малювання фарбами. Важливо дійти до контурів зображень, розуміння та вміння не виходити за контур при виконанні завдань. Тільки тоді дитина зможе писати в зошиті в межах лінійок.
😉 Завдяки виконанню завдань дитина покращуватиме зорово-моторну координацію й зорову пам’ять, просторове сприйняття й чітке орієнтування на аркуші паперу, а також безпосередньо дрібну моторику.
😎 Вчіться і розвивайтесь разом! І найголовніше, отримуйте задоволення від цього захоплюючого і пізнавального процесу і пам’ятайте, 🥳що гра для дитини – це її робота!
📖 Соціальний працівник Ірина Ситник